foto1
foto1
foto1
foto1
foto1
Witam na stronie pedagoga szkolnego Europejskiego Centrum Kształcenia Zawodowego i Ustawicznego w Gubinie. Strona poświęcona jest bieżącym informacjom związanym z działalnością pedagoga. Zachęcam wszystkich do zaglądania na tę stronę także w celu skorzystania z różnych porad tutaj zamieszczonych. Pedagog Szkolny: Alicja Szymańska, tel 684558249, www.pedagog.eckziugubin.pl

Przelącz jezyk

Polish English French German Japanese
Nagłówek Pedagog

Imieniny

Dzisiaj jest: 31 Maj 2020    |    Imieniny obchodzą: Aniela, Petronela, Kamila

Liczba odsłon

DzisiajDzisiaj60
WczorajWczoraj223
Ostatni tydzieńOstatni tydzień60
Ostatni miesiącOstatni miesiąc5367
ŁącznieŁącznie207791
Najwięcej 03-07-2020 : 341
34.204.193.85

Goście

Odwiedza nas 13 gości oraz 0 użytkowników.

strategie Strategie uczenia się

A)  Sześć najefektywniejszych „narzędzi myślenia”

1.  Zalety, wady i to, co interesujące.

2.  Alternatywy, możliwości, wybory.

3.  Rozważ wszystkie czynniki.

4.  Skutki i następstwa.

5.  Inne punkty widzenia.

6.  Zbadaj obie strony.

II.  Pamięć i zasady skutecznego powtarzania

   Uczyć się i powtarzać materiał można metodą następującą:

 Przeczytajcie całość, potem jeszcze raz z podkreśleniem ważnych kwestii, podzielcie tekst na sensowne części i powtarzajcie każdą z nich do pełnego zrozumienia i zapamiętania.

 III.  Pamięć zewnętrzna – notowanie 

Notatkę konspektową piszemy, zwracając szczególną uwagę na wygląd graficzny i systematyzację treści:

1. hasło,

2. treść,

3. wyjaśnienie,

4. przykład,

5. interpretacja,

wprowadzamy w zależności od potrzeb i charakteru publikacji.

IV.  Uważne czytanie

 Samodzielne uczenie to często czytanie materiału do pamięciowego opanowania a więc:


1. Czytaj – Przeczytaj fragment tekstu. Postaw ołówkiem znak + obok każdego akapitu, który zrozumiałeś. Postaw znak zapytania? obok każdego akapitu, w którym znajdujesz coś, czego nie rozumiesz.

2.  Samotłumaczenie – Na końcu każdego akapitu zrób przerwę, aby wyjaśnić sobie własnymi słowami to, co właśnie przeczytałeś. Co jakiś czas wracaj do akapitu.

3.  Autorozumienie – Wróć do każdego ze znaków zapytania? I teraz zastanów się, czy potrafisz zrozumieć akapit.

4. Ponownie przeczytaj – partie tekstu sprawiające ci trudność, by przekonać się, czy nadal są niezrozumiałe.

5.  Sprecyzuj – dokładnie istniejący problem, aby stwierdzić, skąd wynikają trudności ze zrozumieniem tekstu:

    Czy chodzi o trudne słowo lub nieznane słownictwo?

  • Czy chodzi o trudne zdanie lub niezrozumiały język?
  • Czy chodzi o temat, o którym niewiele wiesz?

 

6.  Wypróbuj – strategię naprawczą:

Posłuż się słownikiem lub innymi pomocami językowymi.

  • Przyjrzyj się obrazkom lub innym znakom graficznym.
  • Przeanalizuj inne części rozdziału.

 7.  Wyjaśnij – sobie, czego dokładnie nie rozumiesz lub co jest dla ciebie niejasne.

8.  Zwróć się o pomoc – do nauczyciela lub kolegi, bądź koleżanki.

 

 

 

 strategie

 

2020 Copyright Pedagog Szkolny Rights Reserved